Header Ads

Kriz Yönetimi ve 5 Adımda Önleme



Kriz yönetimi bir organizasyonun ani ve önemli bir olumsuz olayla başa çıkmasına yardımcı olmak için tasarlanan stratejilerin uygulanmasıdır.

Kriz, öngörülemeyen bir olayın sonucu olarak veya potansiyel bir risk olarak düşünülen bir olayın öngörülemeyen bir sonucu olarak ortaya çıkabilir. Her iki durumda da, krizler neredeyse her zaman kararların örgütün zarar görmesini sınırlamak için hızla yapılmasını gerektirmektedir. Bu nedenle, kriz yönetimi planlamasındaki ilk eylemlerden biri, kriz yöneticisi olarak görev yapacak bir bireyi tanımlamaktır. 



Diğer kriz yönetimi en iyi uygulamaları şunlardır: 

Mümkün olduğu kadar çok sayıda potansiyel krizle ilgili yanıtlar için ayrıntılı olarak planlama.
Öngörülebilir bir krizin erken uyarı sinyallerini tespit etmek için izleme sistemleri ve uygulamaları oluşturmak. 

Bir kriz yönetimi ekibinin kurulması ve eğitilmesi veya iş alanınızda kanıtlanmış bir sicile sahip harici bir kriz yönetimi firması seçilmesi. 

Tüm planlama ve eylem aşamalarında mümkün olduğunca çok paydaşın katılımı. 
Kriz yönetiminin alanı, Johnson & Johnson'ın 1982'de siyanürlü Tylenol'ün Chicago bölgesinde yedi kişiyi öldürdüğü bir durumun ele alınmasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Şirket, ülkedeki tüm Tylenol kapsüllerini hemen geri çağırdı ve kurcalamaya karşı dayanıklı ambalajlarda ücretsiz ürün sundu. Şirketin hızlı ve etkili yanıtının bir sonucu olarak hissedarlara olan etki minimize edilmiş ve marka geri kazanılmış ve gelişmiştir. 

Kriz Yönetimi İçin 5 Adım

# 1 Hedefleri temizle

Ayrıntılı ve kristal netliğinde bir planınız yoksa hiçbir şey yerine oturmayacaktır. Bunun için, iş hedeflerinizin ne olduğu ve belirli krizlerin bu hedefleri nasıl etkileyeceği hakkında çok net bir tabloya sahip olmanız gerekir. Oradan, kriz yönetimi planınızın hedefleri ile ortaya çıkmalısınız. Kriz yönetiminin bu özel adımına giren çok fazla düşünce ve tahmin var. Bir sürü öngörü gerekiyor.

Özellikle çok büyük bir şirketiniz yoksa veya uzun bir süredir düzgün bir yelkencilik yaşıyorsanız, firmanızın üzerine düşebileceğini tahmin etmek genellikle kolay değildir. Bu şeyler genellikle, işletmeleri kriz zamanında yıkıcı sonuçlara sahip bir güvenlik hissine dönüştürmektedir. Bundan kaçınmak için en baştan plan yapın ve dikkatlice planlayın.



Tüm insanların, tarafların, paydaşların, müşterilerin detaylarını öğrenin. Bundan etkilenecek çalışanlar ve tedarikçiler vb. söz konusu varlıkların nasıl etkileneceğine ek olarak. Ardından, bu tarafların her birinin kayıplarını nasıl kapatacağına dair bir plan yapın. Ayrıca, tüm ilgili taraflar döngü içinde tutulmalıdır. Bundan sonra, tüm bu açık hedefler göz önünde bulundurularak, yazılı olarak ayrıntılı bir plana sahip olmalı ve ilgili tüm belgelerin yanı sıra yasal eylemlerle yedekleyin.

# 2 Özel bir takım

En sık yapılan hatalardan biri, hangi işletmelerin sık sık yaptıklarıdır ki, krizin anındaki tüm mürettebat gitmenin gerçek yolu olduğuna inanmaktır. Ama bu daha da büyük bir felaketin tarifi olabilir. Kriz yönetimi stratejileri ilerledikçe, bir krizle başa çıkmanın en etkili yolu, yalnızca bu amaç için ayrılmış olan tüm bir takımın olması. Bu ekip, kriz yönetiminde tek sorumlu olan üst düzey yöneticilerden oluşmalıdır.

Başlangıçtan itibaren, şirketin ne tür bir krizle karşılaşabileceği konusunda tahmin ve beyin fırtınası ile başlamalılar. Bu ekip tarafından planlama, tahmin ve aksiyon kursuna karar verilmelidir. Bu takımda bulunacak personel konusunda dikkatli olmak şarttır. Genel Müdür tarafından ideal olarak yönetilmeli ve Halkla İlişkiler departmanının kıdemli üyeleri ve firmanın üst düzey yasal yöneticileri tarafından bilgilendirilmelidir. Ek üyeler, işletmenin diğer tüm önemli bölümlerinin başkanları veya amirleri olabilir

Bir diğer harika fikir ise, ekibin uzmanı olan konu uzmanı olmaktır. Gerekirse insanlara özel bir eğitim verin ve kriz yönetimini hiçbir zaman arka bekleyişte tutmayın, kriz zamanını bekleyin. Daha ziyade, bu süre zarfında işin gerektirdiği olası krizleri tartışmak, güncellemek ve gözden geçirmek ve bunu önleme ve ele almanın olası yolları için haftalık bir uygulama olmalıdır. İşletmenizin bu tür işler için yeterli uzmanlığa veya uzmanlığa sahip olmadığına inanıyorsanız, başka bir seçenek de, bir hukuk firması veya bu tür bir konuda uzmanlaşmış herhangi bir ajans seçmektir.

# 3  iletişimi akıcı tutun

Bu, kriz yönetiminin en kritik yönlerinden biridir. Bu açık ve iyi yağlanmış bir iletişim ağına sahip olmaktır. İlk adım, tüm potansiyel riskleri ve krizleri, işveren, paydaş, kamu, yasal taraflar ve müşteriler olacak ilgili taraflara iletmektir. Yapılacak ilk ve en önemli şey, iyi eğitilmiş ve iyi bilgilendirilmiş bir kriz sözcüsü atamaktır.

Eğer belirli bir krizin hem kamu hem de müşteriler üzerinde bir etkisi olacağına dair bir şans varsa, o zaman medya katılımı söz konusu olacaktır. Sözcünün görevi, kamuoyunun yanı sıra medyanın yanı sıra tüm soru ve endişeleri de ortadan kaldırmak için firmanın sesi olarak hareket etmek olacaktır. Burada bir diğer kilit unsur, dürüst ve şeffaf olmaktır. Bir kriz çözülemezken, işlerin durumu hakkında açık olmakla olumsuz tanıtımdan kaçınılabilir. Bu özenli bir şekilde ele alınmalı ve olumlu bir hisle yapılmalıdır.

Dahası, özellikle kriz dönemlerinde işgücünün en güncel olaylarla daima güncel olduğundan emin olun. Bu, çalışanlar arasında bir çılgınlığı önlediği gibi, kötü niyet duygularını da önler ve çalışanlar iyi bilgilendirildiklerini ve şirketin bir parçası olduklarını hissederler. Bu sırayla, onların kriz zamanında hasta söylentileri yaymasını önler. Tüm endişe duyulan tarafları erken, yanı sıra periyodik olarak her küçük iyileştirme veya kötü dönüş hakkında güncellemeyi bir nokta haline getirin. Özet açıklamaların buna göre hazırlandığından emin olun.

Yasal konuşmacının yanı sıra atanan kriz sözcüsünün aynı sayfada olduğundan emin olun ve fazla vermeden tatmin edici, dürüst ifadeler sunabilirsiniz. Akılda tutulması gereken bir diğer nokta da, her şeyi olumlu bir şekilde tutmak ve gizleyecek hiçbir şeyiniz olmadığını göstermek için sosyal medyayı kapsamlı bir şekilde kullanmaktır.

# 4 Önleme tedaviden daha iyidir

Bu, çoğu tarafından kaçırılan kriz yönetiminin daha iyi bir yönüdür. Kriz yönetimine doğru yolda iseniz, o zamandan itibaren kriz yönetimi planınızın açık hedeflerini ortaya koyacaksınız. Bununla şirketinizin ne gibi krizlerle karşılaşabileceğini tahmin etmiş olacaksınız. Çoğu şirketin kriz yönetiminin bir parçası olmayı düşünmediği önemli bir adım, olası kriz olarak öngörülen durumları fiili olarak önlemek. Bu, işinizin sizin için oluşturulmasını sağlamak anlamına gelir. Tüm son tarihler, finanslar, hukuki konular güncel tutulmalıdır.

Bazen, bazı başlangıç ​​beyin fırtınası sonrası, mevcut metodolojileri ve işlemleri değiştirerek bazı krizlerin önlenebileceğini görmek kolaydır. Şirketinizin politikasını, felsefelerini ve stratejilerini değerlendirin. Son tarihte eksik kalma tehlikesi varsa, paydaşları önceden bilgilendirin. Her zaman, ilgili tarafları nasıl tatmin edeceklerini bilmenin yanı sıra, herhangi bir hıçkırığın gerçek nedenleri vardır. Bir dağ tepesi köstebek tepesinden çıkmadan önce, her şeyi zamanında sıralamaya çalışın.
Daha sık olmamakla birlikte, kriz, nihayetinde büyük bir krize neden olan küçük, görünüşte önemli bir konunun cehaletinden kaynaklanmaktadır. Bunu her ne pahasına önlemek. 

İyi yönetilen bir firmanın, büyük bir krize girme olasılığı daha azdır, bu da özverili yönetim ve örgütsel uygulamalara sahip olanlardan daha azdır. İK'yı iyi eğitimli ve güncel tutun. Bir kriz için uyanık olmak için özel bir takım var. En önemlisi, PR ekibiniz oyunlarının en üstünde olmalı. Zaman ya da krizde PR'dan gelen herhangi bir sapma ya da hafif bir yanlışlık, düşünülemez felaketlere yol açabilir.



# 5 Bunu tahmin et

Bu sadece etrafta oturup “Bir kriz için hazırım” veya “Felaket vurulduğunda bir planım var” diye düşünmek anlamına gelmez. Gerçek anlamda kriz beklemek, her bir adımınızın ya da atılan adımların sizi olası bir krize götürdüğünü bilmek demektir. Her kiralama, her yangın, her ofis dedikodu, her çalışanı olmayan, her tatilsiz tatil, her İK yanıltıcı yanı sıra genç kaynağınız ile sahip olabileceğiniz herhangi bir bağıma maçları için çok çaresizsiniz bu krizin adım olabilir önlemek.

Herhangi bir adım atmadan önce, sonuçlarını düşünün. Teknik, mali veya yasal olan en ufak bir veri hatası bile krize doğru bir sıçrama olabilir. Kötü tanıtım, suçlamalar ve genellikle hafifçe alınan diğer olumsuz davranışlar aslında krizin yapı taşlarıdır. Kriz yönetimi sırasında sıklıkla gözden kaçan bir başka şey de siber güvenliğinizdir. Güvenlik ihlalleri ve korsanlıklar ve sızıntılar genellikle bir krizin alevini başlatan kıvılcımdır. BT alanında olmayan çoğu şirket, özel bir BT departmanına sahip olmadığını düşünmektedir. Bu onların ilk hatası. Bir IT kanadı var ve daha da önemlisi, tüm gizli bilgilerinizin yanı sıra iş borsalarınızın güvenliğini sağlamak için güncel bir BT ve ağ güvenliğine sahip olursunuz
kriz yöntiminin 5 adımı

Unutmayın ki, incelikle ele alınmayan bir kriz günlerce, hatta birkaç saat içinde onlarca yıllık sıkı çalışmayı ve bağlılığı ortadan kaldırabilir. Şirketinizin iyi bir ismi, marka değeri ve piyasa değeri kaya diplerine çarpabilir veya gerçekte krizle düzgün bir şekilde ilgilenilmezse geri dönüşü olmayan bir düşüşe varabilir. Şirketiniz krizden muzaffer olursa, şirketinizin saygınlığını ve değerini daha da artırır. Hoş olmayan durumlarla uğraşırken, firmanızın gerekli operasyon ve süreçlere sahip olduğunu dünyaya gösterir.



Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.