Header Ads

Viral Reklam Nedir? Tanımı ve Pratik Örnekler


Viral reklam nedir, bir marka ya da ürünün virüs gibi yayılmasını sağlayan bir yöntemdir. Hızlı bir şekilde insandan insana yayılan ilgi ve satış potansiyeli ile kendine çeken bir pazardır. Fikir, paylaşmayı seçen insanların kendisi olması içindir.

Hızlı ve kolay paylaşılmasından dolayı sosyal ağlar bu tür pazarlamanın doğal yaşam alanıdır. Yaygın olarak verilebilecek örnekler, Youtube, Facebook ve Twitter gibi sosyal ağlarda paylaşılan şaşırtıcı yazı, resim ve videolar verilebilir.



Viral kampanyaları yapmak iki taraflı kılıç gibidir. Hem kullanımı ve yayılması kolaydır hem de dezavantaj olarak gücün belli bir kısmı kullanıcının elindedir. Gönderilen mesajlar parodi yapılabilir ya da yanlış anlaşılabilir. Aynı zamanda başarılı bir viral kampanya markanızın sonuçları için mucize yaratabilir.

Viral Reklam Kampanyaları Nasıl Çalışır

Viral reklam nasılyapılır sorusunun cevabı çok basittir. Çünkü gerçekleştirilmesi basit bir reklam türüdür. Mesela hedef kitlenizi cezp edecek bir video koyup, internete yükleyip ilk eylemler planlanabilir. Artık yapacağınız tek şey insanlar tarafından çılgınca paylaşılmayı beklemek olacaktır.
Bazen viral reklam, bir kullanıcı tarafından rastgele paylaşılması sonucu aniden popüler olabilir. Bu kaza ile ve özel bir kullanıcı tarafından olabilir.

Markalar tarafından oluşturulan videoların dağıtılma stratejisi iki odaklıdır. Biri bariz olarak gösterilen, diğeri ise gizlene reklamlardır. İlk kampanyada kullanıcı içerikten ilk andan itibaren haberdar olurken, diğerinde ise marka katılımı gizler ve sonra ortaya çıkar.

Gizli reklam teknikleri uyguladığınızda dikkat etmelisiniz. Kullanıcı sizi aldatabilir ya da kandırılmış hissedebilir. Aksi halde viral kampanya size dönebilir.

Viral Reklamların Avantajları

Düşük maliyet: Viral kampanyaları cazip kılan şey, kullanıcıların reklamın önemli bir bölümünü yapmalarıdır. Bu dağınıklık maliyetlerini düşürmektedir. Bu sayede medyada reklam veya alan satın almak gereksiz hale gelmektedir.

Büyük Erişim Potansiyeli: İnternette sadece bir video ile ekstra maliyet harcamadan uluslar arası ve yerel kitlelere ulaşma yeteneği vardır. Bundan dolayı küçük bir şirket ya da bir birey ilerilere gidebilir.

Zorlayıcı Değildir:Viral reklam , katılma ve paylaşma karının kullanıcıda olduğundan dolayı zorlayıcı değildir.





Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.