Header Ads

Kalite Yönetimi Nedir?


Kalite yönetimi nedir: Tanımı ve Anlamı

Kalite yönetimi, çıktıların, faydaların ve bunların sunulduğu süreçlerin, paydaş gereksinimlerini karşılamasının ve amaca uygunluğun sağlanması için bir disiplindir.

Genel olarak kalite yönetimi

Kalite yönetiminin dört bileşeni vardır:  kalite planlaması, kalite güvencesi, kalite kontrolü ve sürekli iyileştirme. Bunlar, çıktıların ve faydaların müşteri gereksinimlerini karşıladığından emin olmak için kullanılan prosedürleri, araçları ve teknikleri içerir.



Birinci bileşen olan kalite planlaması, kullanılacak süreçleri ve metrikleri tanımlayan bir kalite yönetim planının hazırlanmasını içerir. Kalite yönetim planının, kalite beklentilerinin doğru bir şekilde tanımlanmasını sağlamak için ilgili paydaşlar ile mutabık kalınması gerekmektedir. Kalite yönetim planında açıklanan süreçler, ev sahibi kuruluşun süreçlerine, kültürüne ve değerlerine uygun olmalıdır.

Kalite güvencesi, ev sahibi kuruluşa projelerinin, programlarının ve portföylerinin iyi yönetildiğine olan güvenini sağlar. Prosedür ve standartların tutarlı bir şekilde kullanılmasını onaylar ve personelin proje rollerini ve sorumluluklarını yetkin bir şekilde yerine getirmek için doğru bilgi, beceri ve tutumlara sahip olmasını sağlar. Kalite güvence, geçerli olduğu proje, program veya portföyden bağımsız olmalıdır.

Bir sonraki bileşen olan kalite kontrol, denetim, test ve ölçümden oluşur. Teslim edilen ürünlerin şartnameye uygun olduğunu, amaca uygun olduğunu ve paydaş beklentilerini karşıladığını doğrular.
Kalite kontrol faaliyetleri, kabul kriterlerinin karşılanıp karşılanmadığını belirler. Bunun etkili olabilmesi için, şartnamelerin katı yapılandırma kontrolü altında olması gerekir. Mutabık kalındığında, şartnamenin değiştirilmesinin gerekmesi mümkündür. 

Genelde bu, kabul edilebilir zaman ve maliyet kısıtlamalarını korurken değişiklik taleplerini veya sorunlarını barındırmaktır. 

Kabul kriterlerindeki herhangi bir değişiklik onaylanmalı ve iletilmelidir.
Son bileşen olan sürekli iyileştirme, kalite güvence ve kalite kontrol süreçleri tarafından sağlanan bilgilerin verimlilik ve etkililikteki gelişmeleri teşvik etmek için nasıl kullanıldığını tanımlamak için kuruluşlar tarafından kullanılan genel terimdir. Bir P3 olgunluk modeli, sürekli iyileştirmenin kuruluşta başlatılıp yerleştirilebileceği bir çerçeve sunar.

Kalite yönetim ve projeler

Bir programın parçası olan projeler, standartların programın geri kalanıyla tutarlı olmasını sağlamak için program düzeyinde geliştirilmiş kalite yönetim planının çoğuna sahip olabilir. Bağımsız projelerin, kendi kalite yönetim planlarını, sıfırdan veya diğer benzer projelerden uyarlayarak geliştirmeleri gerekmektedir. Bu, küçük projelerin başında idari bir yük olarak görünebilir, ancak her zaman için faydalıdır.

Projeler, işin teknik niteliğine ve belirli endüstrileri etkileyen kodlara bağlı olarak birçok kalite kontrolüne tabi olan somut çıktılar sunar. Teslim edilen ürünlerin incelenmesine örnek olarak, bir binanın temellerinde kullanılan beton örneklerinin kırılması; Bir geminin gövdesinde x-ray kaynaklar ve yeni bir yazılım parçası için test komut dosyasını takip edin.

İnceleme, işin kalitesini ve nasıl geliştirilebileceğini anlamaya yardımcı olan dağılım şemaları, kontrol şemaları, akış şemaları ve neden ve etki şemaları gibi veri ve araçları üretir.
Bir projenin zaman çizelgesi içinde yapılabilecek sürekli iyileştirmeye ana katkı, öğrenilen derslerdir.

 Her proje başlangıcında öğrenilen mevcut derslere ve proje dokümantasyonunun hazırlanmasında kullanılan ilgili derslere danışılmalıdır. Her projenin sonunda, öğrenilen dersler proje sonrası gözden geçirmenin bir parçası olarak belgelenmeli ve bilgi veritabanına geri gönderilmelidir.

Program

Program yönetim ekibinin sorumluluğu, program içinde yer alan çeşitli bağlamları ve teknik gereklilikleri kapsayan bir kalite yönetim planı geliştirmektir. Bu, proje kalite yönetim planlarının standartlarını belirler ve ayrıca programın faydalanma bölümlerinde kaliteye yönelik bir plan görevi görür.

Program düzeyinde kapsamlı bir kalite yönetim planı, proje düzeyinde kalite yönetim planlarının hazırlanmasında harcanan çabayı büyük ölçüde azaltabilir.

Çıktıların kalite kontrolü çoğunlukla proje seviyesinde ele alınır, ancak program, bir projeden bir çıktının bir diğerine girdi olduğu veya iki veya daha fazla projeden çıktıların bir araya getirildiği durumlarda ilave denetime ihtiyaç duyulduğu durumlarda devreye girebilir.

Program, faydaların kalite kontrolünden sorumludur. Bu, karmaşık bir görevdir çünkü bir fayda için kabul ölçütü, ölçülebilir faktörlerin yanı sıra sübjektifleri de kapsayabilir, ancak faydalar, kalite kontrolün uygulanabilmesi için ölçülebilir şartlarda tanımlanmalıdır.

Tipik program ölçeği, sürekli iyileştirmede oynayabilecekleri çok yararlı bir role sahip oldukları anlamına gelir. Program güvencesi, projelerin öğrenilen mevcut dersleri dikkate almasını ve bilgi veritabanına ek olarak kendi derslerini yakalamasını sağlayacaktır.



Portföy yönetimi ve kalite

Bir portföyün niteliği, bir portföy kalite yönetim planına ihtiyaç duyulmasının mümkün olmadığı anlamına gelir. Portföy için kalite yönetimi , ev sahibi kuruluşun bir bütün olarak kalite yönetim politikalarından ayırt edilmemelidir.

Portföy yönetim ekibinin genel politikaların uygulanması konusunda rehberlik etmesi ya da portföyün özel gereksinimler oluşturduğu durumlarda bunları artırması gerekebilir.

Portföy stratejik hedeflerin sağlanmasından sorumludur. Bunlar, kalite kontrolünün uygulanmasında zorluklarla sonuçlanan çok geniş terimlerle ifade edilebilir. Bir portföyün kapsamını belirlerken, stratejik hedefler için kabul kriterlerinin tanımlanmasına ve böylece kalite kontrolünün sağlanmasına dikkat edilmelidir.
kalite yönetimi nedir

Portföy seviyesinde sürekli iyileştirme endişe kaynağıdır. Portföy yönetim ekibi, projelerin ve programların yönetiminin, zamanın geçişi ile daha etkin ve verimli hale gelmesini sağlamalıdır.

Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.