Kaizen Nedir? Tanımı Anlamı ve Önemi





Kaizen Yöntemi
Kaizen nedir

İşinizde sürekli iyileştirme yapmak istiyorsanız, Kaizen yöntemini kullanın. Şirketler, ürün ve hizmetlerinin kalite yönetimini sürekli olarak geliştiriyorlar. Bunun için farklı uygulamalar kullanıyorlar. En bilinenleri arasında, Japon menşeli Kaizen metodu.
Kaizen yöntemi, süreçlerin sürekli iyileştirilmesi için harekete geçme eylemleri başlatır ve yöneticilerden dış işbirlikçilere kadar kuruluşun tüm unsurlarını ve çalışanlarını içerir


Kaizen 

(改善, Japonca'da "iyileştirme değişikliği" veya "iyileştirme", Türkçe'ye çevirisinin ortak kullanımı "sürekli iyileştirme" ).
bağlamda hem bireysel hem de kolektif şirket ve iş, bir strateji veya kalite metodolojisi olarak Kaizen hakkındadır. 

Toyota üretim sistemi, Japon kökenli araçların üreticisi. "Bugün dünden daha iyi, yarın bugünden daha iyi!" Binlerce Kaizen felsefesinin temelidir ve anlamı, işleri daha iyi hale getirmenin her zaman mümkün olmasıdır. Japon kültüründe, hiçbir iyileşme olmadan hiçbir günün geçmemesi gerektiği konsepti uygulanmaktadır. 

Geçtiğimiz yüzyılın 50'li yıllarında, Japonya'da ABD askeri güçlerinin işgali , amacı hizmet vermek olan TWI ( Endüstri İçinde Eğitim ) adlı eğitim programlarına aşina olan istatistiksel işlemlerin kalite kontrol yöntemleri konusunda uzmanlar getirdi. Savaş ile ilgili sektörlere danışmanlık yaptı.

Savaş sonrası dönemde TWI programları, çalışma yöntemleri ile ilgili (istatistiksel süreç kontrolü), Japon sivil sanayisine talimat verdi. 

Bu metodolojik bilgi W. Edwards Deming ve Joseph M. Juran; Japonlar tarafından çok kolay bir şekilde asimile edildiler. Oryantallerin duygusal zekâsı (üstesinden gelmek için bir millenary felsefesi) ve Batılıların rasyonel zekası bu şekilde ortaya çıktı ve şimdi Kaizen kalite iyileştirme stratejisi olarak bilinen şeye yol açtı. 

Bu stratejinin endüstrisine uygulanması, ülkeyi dünyanın önde gelen ekonomileri arasında olmaya itmiştir. Bu felsefi kavram, Japonya'nın kültürel mirasının unsuru,
Zamanın en iyi yalıtılmış rekabet gücünün en iyi göstergesi olduğu ilkesinden yola çıkarak, mevcut üretim süreçlerinde veya proje aşamasında, yeni ürünlerde, makine bakımında veya hatta şirketteki atıkları tanımak ve ortadan kaldırmak için optimum derecede hareket eder. idari prosedürlerin. 

Metodolojisi, hem niteliksel hem de niceliksel olarak nispeten kısa bir sürede ve düşük bir maliyetle (bu nedenle, faydayı artırır) somut sonuçlar getirir; . Sürecin tüm değişkenleri bilindiği sürece süreçlere sürekli iyileştirme veya Kaizen'in nasıl uygulanabileceğini tanımlamak için bu konsepte geri dönen Kaoru Ishikawa idi.

Etimoloji: Bu kelimenin orijinal karakterleri 改善 ( Japoncada telaffuz edilen  kaizen ;  Çince'de gǎishàn  ), burada:
改 (か い) (  Japonca kai ,   Çince gǎi ) change değişim ’veya am düzeltme eylemi’ anlamına gelir.善 (せ ん) (  Japonca zen ,   Çince shàn ) 'iyi' veya 'faydalı' anlamına gelir.

“Yararlı”, bireysel çıkarların değil, toplumun ortak yararının tanımını veren Taoizm veya Budist felsefesi ile daha fazla ilgilidir (örneğin, çok taraflı gelişme). Başka bir deyişle, bir kişi diğerinin pahasına yararlanamaz. Bu kavramı ilgilendiren fayda sürdürülebilir olmalıdır (sonsuza kadar), Zen veya Shan, başkalarına yarar sağlayan gerçekten özgecil bir hareketi yansıtan bir terimdir.

Kaizen'in kurulduğu ilkeler

Bu yöntemin felsefesini anlamak ve bir şirkette uygulayabilmek için, temel aldığı ilkeleri bilmek gerekir:

Optimizasyon : bu, kaynakların çoğunu şirket için mevcut yapmak ve yenilerine yatırım yapmamakla ilgilidir.Hız : İşletmede son teslim tarihlerini belirleyebilmek için ortaya çıkan sorunlara çözüm bulmak için hızlı olmak zorundasınız.Düşük maliyet : sürekli iyileştirme sağlamak için fahiş bir yatırım gerektirmez. Düşük veya hatta sıfır bir maliyetle en iyi sonuçları elde edebilirsiniz.Katılım : Çalışanlar, geliştirme sürecinin her aşamasında olumlu katkıda bulunacak şekilde aktif olarak şirketin bir parçası olmalıdır.

Kaizen metodolojisi nedir?

Kaizen, bu yöntemi geliştirmek için dört temel aşamaya sahiptir:
planlama performans doğrulama değerlendirme

planlama

Bu, hangi aşamayı geliştireceğimizi ve bu eylemin neden gerçekleştirileceğini bilmek , ulaşmak istediğiniz hedefleri tanımlamak zorunda olduğumuz ilk aşamadır . Özet olarak, bu aşamada mevcut durumu analiz etmeli, neyi geliştirmek istediğimizin verilerini bilmeli ve nihayet amacı belirtmeliyiz.

performans

İkinci aşamada iyileştirme çalışmaları önermeye başlarlar. Burada, çözümler önermeli ve süreçte en yüksek önceliğe sahip değişikliklerin hangileri olduğunu tanımlamalıyız. O zaman bu önlemleri uygulamaya koymaya başlamamız gerekecek .

doğrulama

Süreci harekete geçirdikten sonra , her zaman ilk aşamada yapılan ilk analize dayalı olarak belirlenen hedeflere ulaşıldığının doğrulanması gerekir .
Bu son aşamada, iyileştirme süreci ile benimsemiş olduğumuz önlemlerin standardizasyonunu izlemek, tespit edilen sonuçların elde edildiğini bilmek ve gelecekte her zaman neyin iyileştirilebileceğini düşünmemiz gerektiğini göz önünde bulundurmak önemlidir.

Kaizen yöntemi, dünyanın dört bir yanındaki işletmelere hedeflerine ulaşmaları için ilham verdi ve birçok alanda öne çıkan Japonya'dan çalışma felsefesinin, gezegenin geri kalanının ticaretine katkısı olacak çok şey olduğunu gösteren mükemmel bir gösteri
Vaktinizi nasıl artırabilirsiniz

1. Sipariş 
Kaos, unutulmuş belgelerin fiziksel veya dijital bir köşesinde kaybolması veya terk edilmesi hayal kırıklığı ile sonuçlanıyor. Bu şekilde, üretkenlik sürecinin bir kısmı kaizen için gerekli günlük ilerlemeyi engelleyerek süresiz olarak durur ve beklemede kalır .

2. İhtiyat 
Zaman kaybını önlemek için dikkatli ve en etkili şekilde kullanılmalıdır. Kurtarılamaz karakteri, ilk kullanımda başarılı olmasını gerektirir, bu nedenle, günün geri kalanında etkin kullanımını geliştirmek için zamanın organizasyonuna birkaç dakika ayırmak uygundur .

3. Darboğazları ortadan kaldırın
Üretim işlemleri, kıt kaynaklar nedeniyle oluşan kuyruklar veya beklemeler nedeniyle yavaşlar. Bu sorunu çözmek için işçilerin özerkliğinin hangi durumlarda verildiğini ve uygulandığını emek esnekliği ve tele-çalışma yoluyla gözlemlemek gerekir .

Hızlanan yaşam hızı ve teknolojik ilerleme, görevlerin planlanmasında değişiklik yapılmasını gerektirir. Pazarın talep ettiği rekabet edebilirlik seviyelerine ulaşmak için ilerleme ve sürekli iyileştirme gereklidir ve bunun için kaynakların yönetiminde daha önce verimli olmak gerekir.

Yatırım ekonomik mi yoksa insan mı?

Genelde, bir şirketi iyileştirmek için güçlü bir ekonomik yatırıma ihtiyaç duyduğunuz düşüncesinin yanlışlığına düşüyoruz. 

Sermayenin çok önemli bir rol oynayabileceği doğrudur, ancak Kaizen yöntemi bize bir şirketin insan sektörünün de hak ettiği önemin genellikle verilmediği temel bir şey olduğunu öğretir. Bu açıdan yatırım yapmaktan çok söz etmiyoruz ,esas olarak entelektüel bir anahtar olarak bir şirketin insan kaynaklarından yararlanmaktan bahsediyoruz .
Tecrübenin bir derece olduğu söyleniyor ve bu Kaizen’in görmemizi istediği şeydi çünkü şirkette uzun yıllardır faaliyet gösteren işçiler en iyi fırsatların ne zaman gelebileceğini veya kaynakların nasıl optimize edileceğini biliyorlar.

 Kaizen metodu ile tüm bunlardan faydalanabilir ve bir firmanın yatırım yapmadan yüksek maliyeti olmadan ihtiyaç duyduğu sürekli iyileştirmeleri sağlayabiliriz
Kaizen ve 5S

5S, kaizen için temel olarak çalışan kavramlardır , bunlar sürekli olarak uygulanır ve bir seferde yalnızca biri, yani başarıyla uygulandıktan sonra, diğeri devam eder.

Seiton: Ürünün üretimi için gerekli malzemenin organizasyonu anlamına gelir ve bu şekilde bireyler onları bulmakta zaman kaybetmez, bu da üretkenlikte bir artışa neden olur.Seiri: Bu kavram, en az önemli olanların normal aktiviteyi rahatsız etmemesi için temel ve temel olmayan şeyler arasında bir ayrım yapmayı gerektirir.  Seiso: Verimliliğin etkilenmemesi için işyerinin temizliği ile ilgilidir.Seiketsu: Kişinin hijyen ve temizliği uygun kıyafet ve aksesuarların kullanılmasıdır.Shitsuke: Bu , önceki metodların yerine getirilmesini garanti altına alan ve bu metodolojinin faydalarından faydalanmayı sağlayan disiplin, bağlılık ve kararlılıktır.

Yönetimde Kaizen

kaizen yönetiminde hedefleyen, planlı, sistemli ve organize metodoloji için artan iş performansının düşmesine yol uygulamalarında bir değişiklik ulaşırlar. Bu uygulama, üretim süreçlerinde, yeni ürünlerde, makine bakımında veya idari süreçlerde olsun, şirkette mevcut olan atıkların tanınması ve ortadan kaldırılmasının yanı sıra, zamanın rekabetçiliğin en iyi göstergesi olduğu ilkesine dayanmaktadır.

UYGULAMALARI

Örgüt kültürü her zaman hedeflerine ulaşmanın yolu veya prosedürleri ile iç içedir. Endüstriyel süreçler, organizasyonu anlamanın bir yolunu tanımlayan yöntemleri uygular.

Bu nedenle, Kaizen yöntemini uygulamak için tüm şirketin aynı yönde çalışması gerekir. Tüm unsurlar ve ekipler aynı anlayış ve prizma altında çalışır. Şirketin stratejisine göre bir şeyleri anlamanın bir yolu.

Bu konsept, daima mümkün olan en iyi sonuçları elde etmeye çalıştıkları sürekli iyileştirme araçları tarafından yönlendirilir. Bunların arasında, günümüzde, Sinnaps gibi işleri planlamak ve yönetmek için uygulamalar göze çarpıyor.

Kaizen ile sürekli iyileştirme araçları, sahip olduğumuz kaynaklara göre, optimum iş akışını hesaplamak için PERT ve CPM gibi mantıkları kullananlardır. Sonuçlarımızın kalitesini arttırırken, maliyetleri ve zamanı azaltmak için en iyi iş performansını bulurlar.

KULLANIM ÖRNEKLERİ
Kaizen yöntemi, beklediğimiz değişikliği bulana kadar, neredeyse farkına varmadan küçük şeyler yapmamızı sağlar. Bunun çoğu, çevik metodolojilere dayanan üretim sistemlerine sahiptir.

Örneğin, mevcut yazılım geliştirme, üretim bloklarından bir bütün oluşturmak için küçük kısa vadeli eylemler kullanır. Bunun için mevcut pazarın talep ettiği hızda esnek planlara ihtiyacımız var.

Projenin toplam performansını etkilemeden sürekli yeniden planlamaya izin veren sürekli iyileştirme araçları. Proje simülasyonlarını test laboratuarında veya düzenleme modunda kaydedebileceğiniz Sinnaps gibi uygulamalarda görebileceğimiz temel bir özellik
Kaizen, kanban ve tam zamanında

Kanban ve zamanında yüksek üretim akışı elde etmek yöntemleri, gelişmiş üretim kalitesi ve çalışma koşulları gibi bir şirket üretimi alanında kullanıldığı gibi, ilgili üç terimlerdir vb   

Kanban terimi Japon kökenlidir; kart, tahta veya post-it anlamına gelir. Ürünün üretimini ve teslimatını teşvik etmeyi yöneten şirkette gerekli üretim akışlarının gelişimini gösteren veya kontrol eden bir bilgi sistemidir. Kendi adına, tam zamanında (JIT) , ihtiyaç duyulduğunda ve şirket için mevcut kaynakları israf etmeden, kalite ve üretim yönetim sistemi ile ilgili bir felsefedir

Comments