Header Ads

İnovasyon Çeşitleri


İnovasyon sınıflandırmanın en basit yollarından biri ikiye ayırmaktır. Artan ve radikal yenilik diye ayırabilirsiniz. Artan yenilik, var olan bir şeyde örneğin ürün, süreç veya servis hizmetlerinde olan bir gelişmedir. Radikal inovasyon ise bir şeyler yapmak için tamamen farklı bir yol bulmaktır.

 Örneğin yaklaşık 50 yıl önce gözlük üreten bir firma olsaydınız, cam lens yerine plastik lens yapmanız artımlı bir inovasyon olurdu. Fakat kontakt lens ya da lazer ile göz ameliyatı yapmak radikal bir yenilik olurdu. 



Bazı uzmanlara göre, bütün endüstrinin kesintiye uğradığı üçüncü bir sınıf bulunmaktadır. Buna yıkıcı inovasyon sınıfı denilebilir. Bazı uzmanlara göre ise bu sadece radikal inovasyonun bir varyantıdır.

Kurumsal İnovasyonu on sınıfta inceleyebiliriz

1.Kar Modeli –Ürün veya hizmeti en iyi nasıl fiyatlandırırsanız para kazanabilirsiniz sorusuna aranan cevaptır. Örneğin, Gillette firması ana gövde ve değişen bıçaklı traş bıçakları favoriydi. Son zamanlarda kullan at modeline ve üçlü paketler halinde satma seçeneği de sunmaktadır. Bu şekilde müşterinin ürüne fiyat anlamında erişmesi kolay oldu.

2.Ağ-Dış ilişkiler ve ortaklıklar. Örneğin büyük mobilya şirketleri ürünlerini dağıtmak için üçüncü bir dağıtıcı tutmaktadırlar. Firma ile bağı olmayan ama firma gibi çalışan kurumlar bulunmaktadır.

3.Yapı-Şirketinizin nasıl düzenlenmesi gerektiğiyle ilgilidir.

4.Süreç-Değişik ve fark yaratan şeyler yapmak. Örneğin internetin yaygınlaşması ve kredi kartının artmasıyla bankalar otobüslerde dahi geçerli temassız kartlar yaptılar. Birçok otobüste bozuk para aramak yerine kartı basıp geçebiliyorsunuz.

5.Ürün Performansı-Yeni ürünler veya yeni özellikler. Örnek olarak tefal kablosuz ütü yaptı.

6.Ürün Sistemi-Ürününüz nasıl gelişir ve yardım alır. Firefox eklentileri geliştirmek için bağımsız insanlardan oluşan bir ordu kurdu ve geliştirdi.

7.Servis-Ek destek ve iyileştirmelerden oluşmaktadır. Örneğin gsm şirketlerinin 7/24 saat hizmet veren Call centerler oluşturması

8.Pazarlama Kanalı-Nasıl pazarlarsınız. İnternet sitelerinde satılacak e-kitabın ilk on sayfasının ücretsiz dağıtılması gibi.

9.Marka-Yaptığınızın arkasında durabilir misiniz?

10.Müşteri Katılımı-Müşteri deneyimi önemlidir.

Mevcut inovasyon fırsatları analiz edilmeli ve diğer fırsatları belirlemelisiniz. En başarılı şirketler birkaç farklısınıflandırmada yenilik yapabilmektedir.
inovasyon çeşitleri kaç sınıfa ayrılır

Bir firmanın yapısal işlevlerinin çoğunda yenilik yapılabilmektedir. Örnek verecek olursak insan kaynakları departmanı, sevkiyat birimi gibi. Dolayısıyla her birimin ayrı yenilik hedefleri ve metrikleri olabilir. Aslında her ürün, hizmet ve süreç daha iyi hale getirilebilir. En azından bir aşamada değiştirilebilir. Ayrıca sonsuz sayıda yenilik ve yenilik sınıfı var derseniz doğrudur deriz. Her şey yenilenebilir.

Belki iki sınıf yenilik olduğunu söylemek doğru ya da yanlış olabilir. Başarılı yenilikler hem müşteri hem de iş için değer arttır. Unutmayın inovasyon, zor, maliyetli ve riskli bir oyundur. Ancak bunu birçok şekilde sınıflandırabilirsiniz. Yine de oynamak için önemli bir rol almanız gerekir.

Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.