Header Ads

İşyeri Başarısı İçin İletişim Becerileri


Hangi sektörde çalışıyor olursanız olun, ister üst düzey çalışanlarla ,meslektaşlarınızla ve personel ile etkili iletişim kurmanız önemlidir.Dijital çağa çalışanlar, telefon e-posta,sosyal medyaaracılığıyla olduğu kadar kişisel olarak da mesajlarının nasıl etkili bir şekilde iletileceğini ve alınacağını bilmelidir.İyi iletişim becerileri işe girmeye ve iş yerinde kariyeriniz süresince başarıya ulaşmanıza yardımcı olacaktır.

İnsanlarla yarışmak ister misiniz?İşe alım görevlilerinin ve işe alım süresince cv’nizde ve kapak mektubunuzda görmek istedikleri ortalama on tane iletişim becerisi bulunmaktadır.Bu becerileri işe alım sürecinde vurgulayarak olumlu bir iş görüşmesi elde edebilirsiniz.İşe alındıktan sonra bu becerinizi geliştirmeye devam etmelisiniz.



1.Dinleme

İyi bir dinleyici olmak iyi bir iletişimci olmanın ön koşuludur.Kimse sadece iki kuruşunu önemseyen biriyle iletişim kurmak istemez ve diğer kişiyi dinlemek için zaman ayırmaz.İyi bir dinleyici değilseniz , ne yapmanız isteneceğini anlamak zor olacaktır.bu sebeple öncelikle dinlemelisiniz.Kendi kendinize aktif dinleme alıştırması yapabilirsiniz.

2.Sözsüz İletişim

Beden dili , göz teması ,el hareketleri ve ses tonu mesajınızı aktarırken birer etkendir.Rahat bir duruş ve arkadaş canlısı bir ton size yaklaşılmasını sağlar.Bu başkalarını sizinle açıkça konuşmaya teşvik eder.

Göz teması , kişiye ve konuşmaya odaklandığınızı göstermek için önemlidir.Ayrıca , konuşma sırasında diğer insanların sözel olmayan sinyallerine dikkat edin.Çoğu zaman , sözel olmayan sinyaller bir kişinin gerçekten nasıl hissettiğini ifade eder.

3.Berraklık ve Kavrayış

İletişim kurarken mesajınızı az ve net kelimeler kullanarak aktarmaya çalışın.Bu telefonla,yüz yüze yada e-posta yoluyla da olsa buna dikkat edilmelidir.Söylemeden önce ne söylendiğini düşünün ve buna göre net ve berrak konuşun.

4.Arkadaşça Ses Tonu

Arkadaşça bir ses tonu , kişisel bir soru ya da sadece bir gülümseme ile , iş arkadaşlarınızı sizinle açık ve dürüst iletişim kurmaya teşvik edecektir.Tüm işyeri iletişiminde nazik ve kibar olmanız önemlidir.

5.Güven

Başka insanlarla kurulan etkileşimlerde emin olmak önemli bir durumdur.Güven, iş arkadaşlarınızın söylediklerinize inanmasına ve sizi takip etmesine yardımcı olacaktır.

6.Empati

Bir işyerinde , iş arkadaşlarınızla aynı fikirde olmayabilirsiniz.Ancak onların bakış açılarını anlamanı ve onlara saygı duymanız önemlidir.Nereden geldiğini anlıyorum gigi ifadeler kullanmak, diğer insanları dinlediğinizi ve görüşlerine saygı duyduğunuzu gösterir.

7.Açık Fikirli Olmak

İyi bir iletişimci esne,açık bir zihinle konuşmaya girmelidir.Sadece mesajınızı almak yerine diğer insanların bakış açısını dinlemeye ve anlamaya çalışılmalıdır.
iletişim becerileri

8.Saygı

İnsanlara ve onların fikirlerine saygı duyuyorsanız , insanlar sizinle iletişim kurmaya daha açık olacaklardır.İnsanlara isimleri ile hitap etmek , göz teması kurmak ve insanlar konuştuğunda aktif dinlemek saygıyı arttıracaktır.

9.Geri Bildirim

Uygun bir şekilde geri bildirim almak ve vermek önemli bir iletişim aracıdır.

10.Doğru Ortamı Seçmek

Örneğin bir arkadaşınız çok yoğun ve toplantıları var.Ama sizin iletişime geçmeniz gerekiyor.Bu iletişimi mail yoluyla yapabilir ve sıkı tempoda ki arkadaşınızın zamanını çalmazsınız.İletişim için sürekli uygun ortamı yakalamanız gerekmektedir.Yanlış bir ortamda doğru sözcükler sizi zor duruma sokabilir.

#İletişim nedir # Kitle iletişim nedir # Beden dili # Kadın beden dili  # Erkek beden dili

#İletişim engelleri  # Etkili iletişim nedir

Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.