Header Ads

CRM Nedir -Müşteri İlişkileri Yönetimi


CRM yada Müşteri İlişkileri Yönetimi olarak anılır.Bir firmanın müşterileri ve potansiyel müşterilerle olan ilişki ve etkileşimlerini yönetmek için kullanılan bir stratejidir.CRM sistemi genel olarak , firmaların müşterilere bağlı kalmasına ve süreçleri belli bir düzene koymasına yardımcı olmaktadır.Aynı zamanda asıl amaç ola karlılığı arttırmaya yardımcı olmaktadır.
İnsanlar kendi aralarında CRM hakkında konuşmaktadırlar.Bu konuşmalarında bu sistemin iletişim ,satış ,üretkenlik yönetimi gibi anlamlar içeren konuşmalar yapmaktadırlar.CRM sistemi basit olarak bir iş ilişkileri geliştirme aracıdır.
#CRM  açılımı
Customer Relationship Management


 anlamına gelen
 İnsan Kaynakları Yönetimidir.

CRM İnsanlar İçin Hangi Anlama Geliyor?
CRM , kullanıcıların firmalarının müşterileri ,hizmet kullanıcıları , çalışma arkadaşları veya tedarikçileri de dahil tüm bireysel insanlarla olan ilişkilerine odaklamalarına yardımcı olur.

CRM Hakkında Konuşulan Üç Anlam
İnsanlar genelde CRM hakkında konuştuklarında bu şu üç anlamla ilgili olmaktadır.

Teknoloji Olarak CRM:Ekiplerin , şirket ve kullanıcılar arasında ki etkileşimi kayıt etmek , raporlama ,saklama ve analiz etmek için kullandıkları teknoloji ürünüdür.Buna ayrı bir CRM çözümü yada sistemi denilir.

Strateji Olarak CRM:Bu müşterilerin ve potansiyel müşterilerin ilişkilerinin nasıl yönetileceğine dair felsefi bir iş gibidir.

Bir Süreç Olarak CRM:Bir işletmenin süreç ilişkileri ve bu ilişkileri besleyip ,yönetmek için benimsediği bir sistem olarak düşünülür.

CRM Yazılımı Ne İşe Yarar?
CRM yazılımı , e-posta ,telefon,web sitesi ,sosyal medya profilleri ve daha fazlası gibi müşteri bilgilerini kayıt altına alır.Ayrıca şirketin faaliyetleriyle ilgili bütün son bilgilerini çekebilir.Müşterilerin iletişim konusunda kişisel tercihleri gibi ayrıntıları saklayabilir.
CRM sistemi , kayıt altına aldığı bu bilgileri , kişilerin ve şirketlerin tam kaydını göstermek içi düzeler.Bu şekilde ilişki seviyenizi zaman içinde daha iyi anlamanızı sağlayabilir.
CRM yazılımı,müşterinin detaylı profili oluşturarak , müşteri ile iyi bir etkileşim yakalayarak olarla daha iyi görüşmeler yapılmasını sağlar.Bu şekilde müşteri ilişkileri yönetimi ni geliştirir.

CRM’nin Önemi Nedir?
CRM , bir işletmenin müşterileri,çalışanları ,ortakları ve tedarikçileri ile olan ilişkilerinin derinleşmesini sağlar.

Müşteri ilişkileri ve müşteri ilişkileri için iyi ilişkiler kurmak ve müşterileri ve potansiyel müşterileri takip etmek CRM programının peşinde olduğu amaçtır.Bu yazılılar sayesinde her şeyi tek bir yerde görebilirsiz.Müşterileri, onların geçmişini ,sipariş durumunu ,müşteri sorunlarını ve iyi durumları görebileceğiz , özelleşebilecek bir gösterge paneline sahip bir hizmet sunması önemlidir.
# CRM insan ilişkisine
 dayalı bir yazılım ve
yönetim sistemidir.

Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin Kullanıldığı Önemli Alanlar

*Satış ekipleri , satış kanallarını daa iyi anlamak için CRM’yi kullanmaktadırlar.

*Pazarlama ekipleri , etkili bir pazarlama için öngörüyü daha basite indirmek ve daha doğru yapmak için CRM’yi kullanabilirler.

*Müşteri hizmetleri ekipleri , iletişim kanallarında ki konuşmaları ve geri bildirim verilerini etkili bir şekilde izleyebilirler.

*Tedarik zinciri ,tedarik ve iş ortağı yönetimi ekipleri ilişkileri daha iyi yönetebilirler.

*İnsan Kaynakları ekibi , işe alı sürecini hızlandırmak ve çalışan performansını izlemek içi Müşteri İlişkileri Yönetimi kullanabilirler.

CRM’nin Faydaları Nelerdir?
Müşteri etkileşimleri ile ilgili verileri toplayarak ve düzeleyerek, herkes için erişilebilir ve eyleme geçirebilir.Bu durum verilerin analizi,i kolaylaştıracaktır.

CRM’nin Avantajları
*İletişi yönetimini geliştirir.
*Ekipler arasında ki işbirliğini arttırarak verililiği yükseltir.
*Satış yönetimini güçlendirmesi.
*Satış tahminlerini doğru analiz edebilme.
*Raporları güvenilir olmasını sağlama.
*Müşteri memnuniyetinin artmasını sağlama.

*Ürünlerin ve servislerin zenginleşmesini sağlama.
Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.