Header Ads

Etkili Karar Vermenin Anahtarı : Yapıcı Çatışma



Karar vermede yaygın hataların düzeltilmesi için çatışma gereklidir.

Hayatınızda çatışmaları avantaja dönüştürmek için fırsat sağlayan bir yöntem.Yaşadığınız çakışmaların nasıl çözüleceği , büyük sorunların aslında büyük sorunlar olmadığını gösteren bir yöntem çatışma yönetimi.

Çatışma Yönetimi

Kaliteli kararlar ve çalışma sonuçları için nasıl yer açıyoruz?Tabi ki işle ilgili çatışmalarda yapıcı şekilde çalışarak.Bir çatışmayı çalışma arkadaşlarımızla birlikte çözersek , iş arkadaşlarımız ,çalışanlarımız ,müşterilerimiz ile olan ilişkileri güçlendiririz.Bu şekilde karşılıklı güveni ve işimizde yüksek düzeyde memnuniyeti teşvik ederiz ,motive ve üretken oluruz.

İş arkadaşlarımızla bir sorunumuz olduğunu varsayalım.Bunları yapıcı bir şekilde nasıl çözebiliriz?Bu yöntem Harvard Üniversitesi’nden Fizher ,Ury ve Patton tarafından geliştirilmiştir.İş arkadaşlarımızla uyuşmazlıkların çözümünü bu müzakere tekniğiyle çözebiliriz.

İnsanları ve Sorunları Ayrı Ayrı Tedavi Etmek

Bir çatışma yaşasanız bile Harvard yöntemine göre içseleştirmelisiniz.Düşünürseniz rakibiniz sadece bir rakip değil , aynı zamanda bir insandır.Kişisel ilişkiyi meslektaşınızdan fiili durumdan ayırın.İş arkadaşınızın partnerinizle konuşmasını sağlayın.

Bunu bir pratiğe çevirebilirsiniz.Zihinsel olarak kendinizi meslektaşlarınızın yerine koyun.Onun hakkında ne biliyorsunuz?Çatışma şu anda ne durumda?O ne hissediyor?O ne düşünüyor?Çakışan ortağın görünümünü analiz edin.

İş arkadaşlarınızı mümkün olduğunca hızlı bir şekilde çatışma çözümüne dahil edin.Unutmayın tüm çözümleri önceden planlayamazsınız.Partnerinizin bakış açısı hakkında yeteri kadar bilginiz olmayacaktır.Bunun için onunla konuşmayı deneyin ve konuşmak için yollar arayın.

Yapacağınız sohbetlerde , meslektaşınız ile duruma bakın ve durum üzerinde nasıl çalışabileceğinizi konuşmayı deneyin.Konuşmacınızın size ne söylediğini özetleyin.Bu durum yanlış anlamaları önleyerek meslektaşınızın imajını tazeler ve onu anladığınızı belli eder.

Kendiniz karmaşık bir şekilde ifade etmek yerine basit ve açık bir şekilde konuşmayı deneyin.Konuşurken kendi duygularınız ve ruh haliniz hakkında konuşmak yerine sadece bakış açınız hakkında konuşmanız etkili olacaktır.

İnsanların İlgi Alanlarına Odaklanın

İş arkadaşlarınızla aranızda sorunlar varsa , çoğu zaman uyumsuz konulardan başlarsınız.Bir pozisyonu temsil ederseniz , kişisel çıkarlarınızın arkasında kalır.İlginç bir şekilde ilgi alanları genelde uyumludur.Yaratıcı çözümlerin üreme alanıdır.

İlgi alanlarına nasıl ulaşırsınız?Bunun için ilk kendi ilgi alanlarınızın farkında olmalısınız.Kendinize şu soruları sorabilirsiniz.Pozisyonunuz için kişisel motivasyonlarınız neler?Neden veya niçin sorularını kendinize sorun.Ya da neden olmasın ve ya ne değil sorularını…

Fisher u prosedürü bir örnek ile açıklamaktadır.Bir kütüphanede bir ziyaretçi pencerenin açılmasını isterken diğeri kapanmasını ister.Ortaya bir çatışma çıkar.Fakat pozisyonlar uyumlu değildir.Kütüphaneci kendisine bir soru sorar.Bu sorunun amacı sizin çıkarlarınızı korumak içindir.Neden sorusunu sorar ve kendine bazı cevaplar alır.Birisi temiz hava içeri girsin isterken diğeri rüzgardan korunmak istemektedir.Bu bilgi sayesinde yaratıcı çözümlerin önü açılır.Kütüphaneci bir sonra ki odanın penceresini açar rüzgar etkisi olmadan içeri temiz hava girer.Sorun bu şekilde çözülür.

İlgi alanlarınızı bir kenara not edin.Kendinize sorun ve meslektaşınızın bakış açısından kaynaklı bir liste oluşturun.Çatışma tartışmalarında kendi çıkarları hakkında açıkça sorular sorun.Kendi amaçlarınızı netleştirin ve onlara bağlı kalın.

Karşılıklı Faydalar Sağlamak İçin Seçenekler Bulun

Kendiniz ve meslektaşınız iki tarafında çıkarlarının farkındaysanız, çözüm seçeneklerini bir araya toplayın.Bu seçenekler çok fazla ilgi alanına dayanmalı ve karşılıklı faydalar içermelidir.
Oldukça çok seçenek nasıl elde edersiniz?Anlaşmazlıklarınız için özel çözümler bulmaya çalışın.Her şeyin aksine , birden fazla ilgi alanınıza göre inşa etmek için değişik farklı yollar geliştirin.
Saçma fikirleri toplayın.Fikirlerinizi derecelendirmeyin , ancak bunları toplayın.

Durumunuz hakkında farklı uzmanlara danışdığınızı düşünebilirsiniz.Sizce bu uzmanlar durumunuz hakkında neler söylerlerdi.Hangi yaklaşımları düşündüğünüzü , hangi pratik öneriler sunarlardı?

Sonuç:Bu Yapıcı Çatışma Nasıl Yardımcı Olacaktır

Hayatınızda yapıcı çatışma çözümüne yer açın.Kişisel ilişkinizi fiili duruma göre ayırın.Kendi kişisel ilgi alanlarınıza ve meslektaşlarınıza odaklanın.Çakışan ortağınız ile olabildiğince karşılıklı faydalar sağlamak için bir çok bilgi ve seçenek toplayın.Çözümlerinizi değerlendirmek için objektif kriterler kullanmayı ihmal etmeyin ve alışkanlık haline getirin.

Meslektaşlarınız , çalışanlarınız ,müşterileriniz veya denetçilerinizle bir sonraki çatışmanız da Harvard yöntemi yada diğer adıyla çatışma yönetimini düşünmeyi unutmayın.



Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.