Header Ads

Nasıl Organize Olunur-Dağınıklık


Hızlı Bakış

Zamanı ve hayatınızı yöneterek nasıl organize olursunuz sorularının cevabını vermeye çalışıyoruz.Zaman kaybı sadece kronometre tutmayla ilgili olmadığının , bazı çözümlerin farkındalıkla çözülebileceğinin kanıtlarını içeren bir yazı bekliyor sizleri.Aynı zamanda 5S yöntemi ile dağınıkları yenerek hayatınızın nasıl standartlaştırabileceğinizi anlatmaya çalıştık

Nasıl Organize Olunur-Dağınıklık

Daha fazla organize olmak ister misiniz?Organizasyon kelimesi sizin için ne anlam ifade ediyor?ş hayatınızda üretkenliğinizi ve kişisel verimliliğinizi arttırmak için geliştirmeniz gereken bir şey mi?

Burada ki ilk adım dağınıklıkla başa çıkmak.

İş hayatınızda yaşadığınız karmaşalar nelerden oluşuyor?Bilgisayarınız da ki masa üstü dosyaları mı?Evraklarınızın olduğu dosya dolapları mı?Farklı bir şekilde düşünecek olursanız mail kutusunda ki postalarınız mı?

Dağınıklık hayatımızda dijital olan ve olmayan alanların toplamında oluşmaktadır.

Hayatınızın bir alanında yer alan depolama sistemlerini şöyle bir düşünün.Sizin için neyin karmaşık olduğunu ve nelerin yanlış gittiğini bir kenara yazın ve aklınızda  bulunsun.

Dağınıklıkları neden temizlememiz gerektiğini kendi kendimize düşünelim.Bu yaşadığımız dağınıklıklar sadece iş hayatımızda geçerli değildir.Hayatın her alanında bu sorun başımızda dolaşmaktadır.

Dağınıklık bilgisayarlarda bulunan gereksiz dosyalar gibi insanları ağırlaştırabilir ve verimsizliğe neden olabilir.Hatta zaman yönetimi konusunda büyük kayıplara yol açabilir.

Bir şey aradığımızı düşünürsek.Aradığımız şeyleri bulmak için yaşadığımız bocalama,kaybedeceğimiz zaman kayıpları ve aradığımız şeylerin ve bilgilerin bulunamaması durumunda yaşatacağı stres ve gerginlik yaratır.Bu durum yapacağımız şeylerin ertelenmesine ve aksamasına neden olabilir.

Gün içerisinde yapmaya çalıştığımız görevler zaman Kayılarından ve dağınıklıktan dolayı aksamasıyla ekstradan bir zaman ödeneği meydana çıkarır.Bu da bize maddi yada manevi kayıp olarak geri döner.

Bir şeyler yapmaya kalkıştığımız zaman her defasında dağınıklıkları ortadan kaldırmaya çalışırsak ciddi zaman kayıpları ortaya çıkmaya başlayacaktır.Yapacağımız görevler aksayacaktır.Bu durumda zamanın yetmediğini düşünüp nerede yanlış yaptığımızı saptayamayacağız.

Düşünsenize bir işe başladığınızda dağınıklıktan dolayı zaman kaybetmediğinizde görevlere 1-0 önde başlarsınız.Eğer dağınıklıkla ilgili çok fazla sorununuz var ve bu devam ederse 5S yöntemini kullanarak daha kesin çözümler elde edebilirsiniz.Yazımızın sonunda 5S yönteminden kısaca bahsedeceğiz.Şimdilik konumuza geri dönelim.

İhtiyacımız olan bir şeyi dağınıklıktan dolayı bulamadığımızda , aradığımız şeyi bulamamamızdan dolayı yaşayacağımız kaygı ve endişe bizlerde gerginlik yaratacaktır.Dağınıklığı önlemeye çalışmak sadece görevler için değil aynı zamanda sağlığımız ve zihnimiz için de iyi olacaktır.

Dağınıklık ortadan kaybolduğunda karmaşa yoksa panik de olmayacaktır.

Zamanla ilgili başka bir problem ise telefon yada mail listelerini kontol ederken karmaşadan dolayı istenmeyen başka mail ve numaralara denk gelmek motive bozucu olacaktır.Bu durumda yapmanız görevin yerine bunlarla uğraşmanız zamanınızı tüketecektir.

Gecikmeden dolayı asıl görevler engellenir.Bu da ne yapmak istediğinizi tamamen unutturabilir.

Dağınıklığı Temizlediğimizde Ne Olur?

*Bir işi yaparken , iş sırasında neyin nerede olduğunu kolayca bularak zaman aramalarını boşa har-camadan işi kolaylıkla tamamlayabilirsiniz.

*Dağınıklığın olması , dosyalarımızda ve masa üstümüzde yeni şeylere yer açma sıkıntısı olmadan yeni fikirlere ve düşüncelere kolaylıkla adapte olunması anlamına gelir.

Peki Dağınıklıkları Nasıl Temizlemeye Başlamamız Etkili Olacaktır?

Daha önce en karışık çalışma alanınızı not etmenizi istemiştik.Bu notta yazan karmaşıklık eğer masaüstünüz ise hemen işe başlayın ve ilk dağınık dosyadan başlayıp dosya dosya dağınıklıkları düzeltin.

Eğer dosya dolabınız iş yerinizde ki en karmaşık yer ise bunu bir an önce temizlemeye başlayın ve ilk önce en karmaşık sorunu çözün.

Masanızın üzerinde ki kağıtları ve her şeyi sıraya koyun ama bunu yaparken dağınık kağıt dosyalarından sadece birinden başlayın.Aynı anda birden farklı şeyleri düzeltmeye çalışmayın.Sadece en karmaşık sorundan başlayıp daha az karmaşığa kadar sürdürün.

Dağınıklık İle Baş etmek -5S Yöntemi

5S Japonca kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir disiplindir.Bu disipline göre amaç dağınıklığı önlemek , düzeni sağlamak ve istikrarı korumaktır.Bu disiplin hayatınızın hemen hemen her alanında kullanılabilir.Bu disiplinin ortaya atıldığı günden günümüze kadar gelmesi faydasının önemini ortaya koyuyor.Bu yazımızda bu yöntemin açılımını detaylı anlatmayacağız.Sadece temel mantığından bahsedeceğiz.

*Düzenli aralıklarla dağınık yerlerde fazla ve kullanılmayan eşya yada dosyaları kullanıma göre sıralayın.Örneği her gün kullandığınız silginiz en yakınınızda , ayda yılda kullandığınız zımba teli uzağınızda olmalı.

*İşle yada eğitimle ilgili haftalık programlarınızı kontrol edin.Kağıt üzerinde aldığınız notlar yada karalamalar düzenli olsun.Evraklar mükemmel olmadan fiziki yapıda mükemmel olmaz.

*Yaşadığınız sorunları çözüp standartlaştırın.Eğer ortak kullanım için iş yerinde bir fotoğraf makineniz varsa ama bunu herkes kullanıyorsa çözümü standartlaştırın.Örneğin makinenin olduğu dolaba fotoğraf makinesi dolabı yazın.Bu standartlaştırma ile düzen size otomatik olarak gelir.



Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.