Header Ads

Empati İle Dinleme Sorunları Nasıl Çözer


Empati İle Dinleme Sorunları Nasıl Çözer

Hızlı Giriş

İnsanların bazıları diyalog çatışmalarından zarar görmeden çıkarken neden bazı insanlar ya işinden kovulur yâda kendi çevresinde küslükler ve hüzünler yaşar. İnsanların bazıları sadece konuşmak isterken genellikle çoğumuz tartışma anında dinlemenin faydasını fark edemeyiz. Empatik dinleme tam olarak sorunlar ve tartışmalar anında sorunun nasıl çözüleceğinin bu dinleme yöntemiyle faydası anlatılıyor.

Empati İle Nasıl Dinlenir?

Empatik Dinlemenin Yararları? Empatik dinleme , aktif veya yansıtıcı dinleme olarak da adlandırılmaktadır.Bu karşılıklı anlayış ve güveni geliştiren , karşındaki kişiye dinleme ve cevap verme yoludur.Dinleyicinin veya konuşmacının mesajını alıp , doğru bir şekilde yorumlamasını sağlaması ve sonra uygun bir cevap vermesi , üçüncü kişilerin hem de dağıtıcılar için önemli bir yetenektir.Cevap verme , dinleme serüveninin ayrılmaz bir parçasıdır.Bu bir müzakerecinin veya arabulucunun başarısı için kritik bir parçadır.Empatik dinlemenin avantajları arasında şunlar sayılabilir.

*Güven saygıyı inşa eder.

*Dağıtıcıların duygularını serbest bırakmasına yardımcı olur.

*Gerginliği alt seviyelere düşürür.

*İşbirlikçi problem çözümü için elverişli bir ortam sağlar.

Bir çatışmaya karışmak herkes için faydalı olsa da , empatik dinlemeye arzulu olanlar , arabulucuyu çatışmada yer alan diğer insanlardan ayrı kulan durumdur.

Çatışma sürecinde çatışma çözümlendiğinde dahi dinleme sürecinin diğer insanlar üzerinde derin bir etkisi devam edebilir.

Empati İle Arabuluculuk

Empati, Kişinin duygularını daha iyi anlamak için , kendini başka insanın kişiliğine yansıtma yeteneğidir.Empatik dinleme ile dinleyici, konuşmacının sorunu anlıyorum ve bunun hakkında ne hissettiğini , ne söylediğinizle ilgileniyorum ve sizi yargılamıyorum diye konuşmasına izin veriyor.Dinleyici açık bir şekilde bu mesajı beden dili dahil kelimeler ve sözel olmayan davranışlarla aktarır.Bunu yaparken dinleyici, konuşmacıyı , kendisini veya kendisinin ne çeşit bir kesinti , eleştiri veya ne yapması gerektiği konusunda tamamen ifade etmeyi teşvik eder.Bir arabulucunun konuşmacıyla aynı fikirde olması gerektiği konusunda hemfikir olması ne de tavsiye edilir.Konuşmacının seni anlıyorum ve bu sorunu çözmenize yardımcı olacak bir kaynak olmakla ilgileniyorum diye tanımak için genellikle yeterli olacaktır.

Bu makalede genellikle arabuluculuğa odaklanılmaktadır. Bunun nedeni etkili iletişimde hayatımızda sürekli arabulucu gibi yaşıyor olmaktayız. İşimizle evimizin arabuluculuğunu yapıyoruz .İş stresinde üst yönetimin personele vermediği zamların arabuluculuğunu yapıyoruz.Bu nedenle bu konu önemli durmaktadır.Empatik dinlemenin kişilerin ve kişiler arasında yaşamlarının birçok yönünde aralarında ki etkinliği güçlendirecek temel bir beceri olduğu açık bir şekilde görülmektedir.Arabuluculukta yetenekli dinleme yoluyla müzakereleri şu şekilde kontrol edebilirsiniz.

*Diğer tarafların tartışmaya hâkim olma istekliliği.

*Söylenenlere dikkat kesme.

*Konuşmayı kesmemeye dikkat etme.

*Açık uçlu sorular kullanma.

*İfade edilen duygulara duyarlılık gösterme.

Empatik Dinlemenin Rehberi

Bu bölümde konuşmacı olarak nitelendireceğimiz sözcük empati ile anlamaya çalışacağımız kişi kast edilmektedir.

*Dikkatli olunmalıdır. İlgili olunmalıdır. Dikkatli olmalı ve dikkatin dağılmasını önlemeye çalışılmalıdır. Sözel olmayan davranışlar ile olumlu bir etki yaratılmaya çalışılmalıdır.

*Bir sondaj tahtası olmaya çalışın. Konuşmacının fikir ve duygularının sendelemesine izin vermeye çalışın. Aynı zamanda eleştirel olmayan bir tavır takınmaya çalışmak da önemlidir.

*Çok fazla soru sorulması başkaların kulaklarını tırmalayacağı izlenimi verebilir.

*Bir ayna gibi olmaya çalışın. Bu konuşmacının söylediği ve hissettiği ne varsa yansıtır.

*O kadar da kötü değil veya yarın daha iyi hissedeceksiniz gibi hisse senedi niteliğinde ifadeler kullanarak konuşmacının duygularını size açmasını sağlayabilirsiniz.

*Konuşmacının sizi takmasına izin vermemelisiniz. Bu durum, kızgın veya üzgün bir ruh halinde olursanız ortaya çıkabilir.

*iyi dinleme için zemin kuralları hakkında bilgi sahibi olmanız etkili olacaktır.

-Karşınızda ki kişiyi rahatsız etmeme.
-Konuyu değiştirmemek veya yeni bir yönde hareket etmemek.
-Kendi kafanızda prova yapmamak.
-karşınızdakini sorgulamayın.
-Karşınızda ki insana bir şeyler öğretmeye kalkışmayın.
-İnsanlara tavsiye vermeyin.

*Konuşmacının tarafınızca dinlendiğini hissettirmelisiniz.

-Kısa onaylama ifadeleri , kafa sallama gibi yada anlıyorum gibi kısa ifadeler kullanılabilir.
-Daha fazla söylem elde edebilmek için bana bunun hakkında gibi cümleler kurarak karşı tarafın rahat konuşmasını sağlayabilirsiniz.

Empati ile dinleme yeteneği , tarafların çetin çatışmalara ve yüksek duygusal içeriğe sahip diğer anlaşmazlıklara olan güvenini ve işbirliğini kazanmayı başaran müdahalecilerin en önemli özelliği olabilir.

Sıra Sizde

Empatik dinleme hakkında sizlerde görüşlerinizi paylaşabilirsiniz.Daha önce başınıza gelen olayları kıyaslayıp empatik dinleme kullanılsaydı ne olurdu diye düşünebilirsiniz.Sizde bu konuyla ilgili görüşlerinizi yorum kısmına yazıp diğer insanlarla paylaşabilirsiniz.


Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.