Header Ads

Zamanınızı Yönetmek İçin 9 İpucu

İşe Yarayan Zaman Yönetimi İpuçları

Bu yöntemlerle zamanınızı güçlendirin ve zamanınız size kalsın.

Organize ve üretken olmaya herkesin ihtiyacı vardır.Gününüzü hızlı bir şekilde geçirip daha sonra neden başarılı olamadığımızı merak ediyor musunuz?Bu zaman yönetimi ipuçları sizler için:bu yöntemler verimliliğinizi arttıracak , düzenli ve rahat hissetmenize yardımcı olacak.


1.Zaman yönetimi bir efsaneden ibaret

Zaman yönetimi ile ilgili ilk bilmemiz gereken , günde sadece 24 saat vardır.
Zamanı değiştiremeyiz.Yapabileceğimiz tek şey kendimizi ve sahip olduğunuz samanı ve boşlukları yönetebilmek.Bu ipucunu kendinizce içselleştirin.

2.Zamanınızı kaybettiğiniz yerleri bulun

Çoğumuz , zaman kaybettiğiniz yerleri kısaltıp , daha verili kullanabilmek içi zaman çalmak içi uğraşırız.Zaman kaybettiğiniz yerler neresi.İnternet,Facebook,E mail okumak,mesaj göndermek için fazla zaman harcıyorsunuz?

Bir çok kişi zamanı iş yerinde kaybettiğiniz söylemektedir.
Günlük yaptığınız etkilikleri izlemelisiniz.Bu şekilde çeşitli aktivite ve etkinliklerde ne kadar zaman kaybettiğinizi saptarsınız.Zaman yönetiminde bu ilk adım size rapor sağlayacaktır.Daha dikkatli olacaksınız.

3.Zaman yönetimi için hedefler oluşturun

Zaman yönetimine odaklanmak i davranışlarınızı değiştirecektir.Zaman değişmez çünkü.Bu iş içi ilk adım kişisel zaman kayıplarını ortada kaldıracaktır.Mesela bir hafta boyuca sosyal medya hesaplarına güde sadece o beş dakika bakacağım , iş dışında kişisel telefon konuşmalarını üç dakikadan fazla yapmayacağım gibi.

4.Bir zaman yönetimi planı uygulama

Bu ipucunu üçüncü ipucunun uzantısı olarak düşünebilirsiniz.Amaç verimliliğinizi arttırmak ve stresinizi azaltmak.Ve hedefinizi gerçekleştirmek içi davranışlarınızı zaman içerisinde değiştirmek.

5.Zaman yönetimi araçları kullanın

Yazılım programları , telefonlar , çalar saat , zaman ayarlayıcılar işe yarayacaktır.Bu araçları kullanarak ereye gittiğinizi , zamanınızı asıl harcayacağınızı planlamak bu işi ilk adımıdır.Outlok gibi bir yazılımla planlama yapıp ne yapmak istediğinizi zamanında haber verir.

6.Kanban Tekniği ile yapılacak işleri kolaylaştırma

Önemli işlerinize acımasız bir şekilde önem verin.

Belirlediğiniz bir günde 10 göreve sahipseniz kaçını gerçekleştirmeniz  gerektiği sorgulayın.Günlük planlama ve görevleri öncelik sırasını düzenleyin.Bunun için kanban sistemi kullanabilirsiniz.Bir tahta bulun ve yapılacak ,yapılıyor ve yapıldı yaza üç alan çizin listeyi yapılacaklar alanına yapıştırın.Sonra hangi görevi yapacaksanız yapılıyor alanına koyun.Sonra da bite görevleri bitti kısmına yapıştırın.Bu şekilde hızlı işler aparsınız.

7.Yardımcı ve dış kaynaklar bulun.

Bu genellikle zamanınızı arttıracaktır.Öreğin çok iyi ve hızlı turşu yapabiliyorsunuz.Başka biri ise hızlı şekilde el işi yapabiliyor.İş değiştirerek zaman kazanıp vaktinizi arttırabilirsiniz.Bu şekilde hem de sevmediğiniz işlerde kurtulursunuz.

8.Rutin oluşturun ve bunu sıkı tutun

Zaman sorununuz ortaya çıkarken genellikle rutinleri takip etmek üretken olmanıza yardımcı olur.Ayrıca alışkanlık haline gelen şeyler zaman harcamanızı engeller ve zaman yaratır.

9.Bilgisayarınız da düzenli olun

Dosya yönetimine dikkat edin.Dosyalarınızı düzenleyin.Bilgisayarınız karıştığı zaman kendinizi kontrol edin ve bunun için limit belirtin örneğin iki saatten fazla zaman ayırmayın.




Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.