Header Ads

Etkili İletişim İçin 6 Teknik

Düşünürseniz, hayatınız boyunca hoşunuza giden her şey ve başarılar diğer insanlardan gelir.Maaşınız patronunuzdan gelir.Satışlar müşterilerinizden gelir.İnsanlar  toplusal ve sosal varlıklardır.
Bu durum birlikte yaşama ve birlikte çalışma için hayatta kalma ve gelişme anlamına gelmektedir.İnsanlığın temel gerçeklerini bilerek , etkili iletişimin neden bu kadar önemli olduğunu anlamaya başlayabiliriz.

Etkili iletişim kuran ve kuramayan insan arasında gece ve gündüz arasında ki fark kadar ayrım vardır.Yapılan bir araştırmaya göre iş hayatında ki başarının yüzde seksen beşinin iyi bir şekilde gelişmek, yumuşak iletişim becerilerine ve insanlarla ilgili iletişim becerilerine sahip olmak gerektiği sonucuna varmaktadır.Şaşırtıcı sonuç ise iş hayatında ki başarıların sadece yüzde onbeşi teknik becerilere dayanmaktadır.

Bu demek oluyor ki kariyerinizde yükselmenin alanınızla yada yeteneğinizle direk etkisi yok.Kariyeriniz de hızlı yükselmenizin asıl önemli etkeni diğer insanlarla kuracağınız sağlıklı ve etkili iletişime bağlıdır.

Bu nedenle sizi mükemmel bir iletişim becerisi kazandıracağını düşündüğümüz 6
teknik paylaşacağız.

Bu teknikleri uygulayarak yakın zamanda kariyerinizde ve kişisel yaşantınızda faydalar elde edebilir siniz.

İyi bir vücut dili kullanmak

İlk olarak konuşma yaparken beden dilinizi korumayı öğrenmelisiniz.Duygularınızı yansıtmadan konuşmayı sürdürmelisiniz.Yanlış iletişimin çözümlenmesiyle ilgili yapılan bir araştırmaya göre , başkalarının sizi değerlendirirken , beden dilinizin yansıttığı davranışlar iletişimin %55 ini oluşturmaktadır.Başka insanlara olumlu bir etki bırakmak için yada içinde bulunduğunuz gerçek durumu yansıtmamak için beden dilinizi kullanmak önemli.

Genellikle kimse olumsuz izlenimler veren , güvensiz duran insanlarla iş yapmak istemezler.
Mesela sevmediğiniz insanları gözünüzün önüne getirin.Genelde düşmanca bakışları vardır ve agresiftirler.Ve başkalarına karşı duyarsızdırlar.

İletişim kurarken ne kadar samimi olursanız olun , vücut diliniz diğer kişilerin algıladıklarının yarısından fazlasını oluşturmaktadır.

İyi bir vücut dili geliştirmek için öncelikle göz teması kurmayı geliştirmemiz faydalı olacaktır.Bu önemli bir adımdır.İyi bir göz teması , insanlarla konuştuğunuzda onların gözlerine bakmanız anlamına gelir.

Göz temasından sonra elleriniz ve yüzünüz nötr olmalı ve olumlu ifadeler yaymayı unutmamalısınız.Panikli ve tedirgin olumsuz duygu ifadeleri sergilemekten uzak durmaya çalışın.
Önemli bir nokta, insanlarla iletişim kurarken espri yapmaktan ve gülmekten çekinmeyin.
Ayrıca dipnot olarak yine yapılan bir araştırmaya göre , insanlarla fiziksel temasta bulunmak oksitosin , yani güven hormonunu serbest bırakır.

Bedeninizin konuştuğunuz kişiye doğru paralel olduğundan emin olmalısınız.Vucudunuz dik durmalı ve rahat olmalısınız.Ayrıca insanlarla anlaşıldığında yada bir tebrik olduğunda mutlaka insanların elini sıkın.

Farklı başarılar ve tebrikler olduğunda güçlü tokalaşma yada beşlik çakma gibi durumlardan çekinmeyin samimiyete samimiyet ile karşılık verebilirsiniz.
Denemiş biri olarak bu tekniği uyguladığınızda  insanlarla gözle görülür şekilde etkileşim kurmakta kolaylık yaşayacağınızı göreceksiniz.

Önce anlamak sonra anlatmak

Bu yöntemde önce anlayıp sonra anlatmamız fayda sağlayacaktır.Diğer insanlardan önce kendi ihtiyaçlarımızı düşünmek insanlık nezdinde çok doğaldır.Biyolojik olarak böyleyizdir ve bunun farkında olmamız gerekmektedir.Çoğu insan gibi bizlerde karşımızdakini dinlerken farklı amacımız vardır.Karşımızda kini ya sorusunu yanıtlamak için yada anlattıklarının bizimle ilgili olduğundan dolayı dinleriz.

Konuşma başladığından zihinsel olarak bir adım atlatabilirsiniz?Bu kişi bana gerçekten bana ne anlatmak istiyor sorusunu sorabilirsiniz.Bu sorunun cevabını aramadan önce kendinize şu kritik soruyu sorun.Gerçekten bir kişinin neden iletişim kurmaya çalıştığını ve onun ihtiyaçlarına nasıl yardımcı olabileceğimize kafa yormalısınız.

İnsanların ihtiyaçlarını anladığımızda ,onlara güven ve samimiyet oluşturarak cevap vermeliyiz.
İnsanlar , söylediklerini gerçekten önemsediğinizi , onları derin bir seviyede anladığınızı göreceklerdir.Bu şekilde sizinle daha mutlu olurlar ve sizinle ortak çalışmaktan daha fazla zevk alırlar.Bu şekilde anlamak için uğraştığınız için anlaşılmak içinde kapıları açmış olursunuz.Diğer insanların kalplerine ve zihinlerine kazanırsınız.

Bu şekilde bir tutum izleyerek, daha hızlı iletişim , daha az çatışma elde eder , kendinizi ve karşınızdaki ni harika hissettirirsiniz.

Açık uçlu sorular sormak

Etkili iletişim için diğer bir teknik ise açık uçlu sorular sormaktır.Bu soru tipi basit bir evet yada hayır ile cevaplanamayacak sorulardır.Açık uçlu soruların asıl amacı , insanların gerçek düşüncelerini anlamak ve geri çekilmelerini analiz etmektir.

Başka insanlar ile güven duygusunu geliştirmek için, düşüncelerinin içine girip , gerçek arzularını size göstermesi için yönlendirmeniz gerekmektedir.Diğer insanlara onları yargılamayacağınızı garanti ederseniz , açık uçlu sorular sorduğunuzda size fazla bilgi sunmasını sağlayabilirsiniz.
İnsanlara tıkandıkları zamanlarda , bu durumu daha iyi hale nasıl getirebiliriz gibi sorular sorulabilir.Bu sorular problemlerden uzaklaştıracak ve çözüm için ortam sağlayacaktır.Sonrasında ilk soruyu takiben daha fazla sorular sorulabilir.

Açık uçlu sorular sorulduğunda karşınızdakine değer verdiğinizi ve etkili bir şekilde çalışabilmenizi sağlayabilir siniz.

Bu şekilde sizi destekleyecek ve güven üzerine bir iletişim inşa edecektir.

Açık ve dürüst olun

Bu teknik gerçekten bir teknik değil bir sağduyudur.En iyi politika dürüstlüktür.Bu sözün gerçek anlamda doğru olduğuna inanıyoruz.İnsanlar sahtekar ve güvensiz duran insanlara güvenmezler.İnsanlar bol miktarda bilinçaltı ve boşluklarına sahiptir.Bir insanın tehlikeli yada güvensiz olup olmadığını anlamaya çalışmak hayatta kalmak için bir kritiktir.Hayatta kalmamız için yaradılışımızda vardır.

Eski çağlarda teknoloji ve güvenlik sistemleri yada alım gücü olmadığı için tek şey güvendi.Bir insandan bir şeyler almak için güven vermeniz yeterli olabilirdi.Bu dönemden bu yada insanların sahtekar olp olmadığı yada bizimle uyuşup uyuşmadığı bilinçaltımızda bir yetenek olarak gelişmeye devam etti günümüze kadar.Bu içgüdü hala yan kesicilere ve hırsızlara karşı tetikte olmamıza yardımcı olur.iletişimde uzun vadeli başarılar için açık ve dürüst olmak önemlidir.

Bunun için insanlara yalan söylemeniz yerine bilmelerini istemedikleri bilgileri perdelemek daha mantıklı.İletişimde güven çok önemlidir ve güven yok olduğunda geriye dönmek zordur.
İnsanlara karşı bir hata yada başarısızlığınızı kabul edip söylemek dürüst olduğunuz için daha fazla saygı ve güven kazanırsınız.Bu arada kelimelerde önemlidir.Bazı davranışlar dürüsttür ama saldırganlık kategorisine girebilir.

Sözlerinize dikkat etmelisiniz.Karşınızda ki kişiyi rahatsız etmeden dürüst olabilirsiniz.

Görüşlerinizi çerçeveleyin

İnsanlarla birlikte çalışırken veya iletişim kurarken , farklı konularda farklı görüşlere sahip olduklarını görürüz.Açık uçlu sorularla onları anlamaya ve onlar hakkında ki konulara hakim olduktan sonra başka insanların görüşleri hakkında güçlü kavramlara sahip oluruz.

Bu durum kendi görüşlerimizi başkalarına hoş gelecek şekilde çerçevelememize yardımcı olur.Demek istediğimiz görüşlerimizi başkalarıyla eşleştirmek için değiştirmemize neden olur.Bu durum samimiyetsiz olur ve yorgunluğa neden olur.İnsanların davranışları kimliğimizle uyuşmadığında yorgunluk ortaya çıkar ve ilişkilerde tükenmeye sebebiyet verir.

Kendi görüşmelerimizi ve düşüncelerimizi değiştirmek yerine diğer insanlara karşı onları zararsız bir şekilde çerçevelemeliyiz.Örneğin iş yerinde patronun bahsettiği bir proje zayıf ve yetersiz olduğunu düşünüyoruz.Patronumuza açık uçlu sorular sorduktan sonra farklı görüşlerde olduğumuzu fark ediyoruz.Ve patronumuzun proje hakkında istekli ve heyecanlı olduğunu fark ediyoruz.Projeyi eleştirip zararlarını direk söyleyip iletişim kopukluğu ve duvar ördürmek yerine projeden gelecekte ne beklediğini ve olumsuz saydığınız şeylerin gerçekleşeceği halinde nasıl bir durum olacağını sormak iletişimi güçlendirecektir.Konuyla ilgili endişelerinizi eklemek faydalı olacaktır.Bu şekilde patronunuzla ayı işbirliği içinde olup sorunu birlikte ele ala şansı verir.

Görüşlerinizi çerçeveleyerek dürüst bir iletişim kurmaya çalışmak size artı puanlar kazandıracaktır.

İnsanlarla aynı yerde durmak

İletişi kurarken karmaşık ve yabancı bir dil kurak iletişi bozabilir.Karşımızda ki i abacılaştırabilir.İnsanlar eğiti seviyesi , kültürü,yaşadığı ere göre farklı konuşur ve farklı düşünür.Bu yüzden ortama ve insanlara göre dil kullanmak önemlidir.





Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.