Header Ads

AMİGDALA ve KURDUĞU SATINALMA TUZAKLARI

Amigdalanın Kurduğu Satınalma Tuzakları




Amigdala ;

Amigdala denilen muhterem hem iyi hem de kötüdür. Beynimizde bulunan iki lobun adıdır. Bu loblar badem büyüklüğündedir. Görevi hayatta kalmamızı sağlamaktır. Hayatta kalmamız için çok çabalar. O kadar çabalar ki sapıtır. görevini kötüye kullanır. Doğru karar vermemizi engeller. Sıradan insanlar olmamız için çabalar. Şu şekilde örnekleyebiliriz... Hepimizin başına gelmiştir... Farklı bir pantolon almak isteriz. Herkesten farklı bir pantolon mesela. Burada amigdala devreye girer. Bizi sınırlandırmaya çalışır. Zayıf noktalarımıza yüklenir. Herkes siyah pantolon giyerken sen neden gidiyorsun gibi... Dikkat çekersin gibi baskılar kurar. Sıradan ve göze batmamak için uğraşır. Hadi biraz rahatlayalım. Bu davranışların kaynağı siz değilsinizdir. Beynimizde kontrol edemediğimiz amigdaladır. Sıradan olmaya çalışmak sizin düşünceniz değildir. Amigdalanın savunma stratejisidir.

Amigdalanın Satınalma Tuzakları ;

Aslında hayatta kalmamız için çabalar. Bunu yaparken de bazı kararları yanlış verdirir. Temelde göze batmamak çabası vardır. Durum böyle olunca satınalma da yanlış olur. Ve korkulan durumu... Satın alma konusunda da devreye girer. İhtiyacımız olmayan şeyleri aldırır.Mutsuz olduğumuz anda ortaya çıkar. Dış görünüşünüzü beğenmeyiz. Örneğin araç alacağımı zaman yanılırız. ikimizin bir önemi olmaz. Arkadaşlarımızın ya da ailemizin beğenmesi daha önemlidir.Bize böyle olduğunu söyleyen amigdaladır.

   Gördüğümüz gibi amigdala sadece güvenliğimiz için çalışmıyor. Satınalmalarımızı da engelliyor. bu yanlış engellemelerin çözümü basittir.

İhtiyacımız olan şey nedir? Delikli ihtiyaçlarımızı tespit etmemiz gerekiyor
Alacağımız nesrinin özellikleri nelerdir? Araba alacağımızı düşünelim. Aile tipi  mi binek mi olacak. Hız mı önemli yoksa hacim mi... Bu gibi sorularla daha sağlıklı kararlar verebiliriz.
Alacağımız şeyin alınma amacı nedir? Başkasından gördüğümüz için mi alıyoruz yoksa gerçekten ihtiyacımız olduğu için mi? Örneğin yeni telefon alırken yeni model için mi alıyoruz yoksa gerçekten yeni özellikleri ihtiyacımız olduğu için mi alıyoruz bu tür soruları kendimize sorduğumuzda yanılma şansınız azalır.
   Alma tuzaklarına düşmemeliyiz. Faydamız için önce ne istediğimizi tespit edip ona odaklanmalıyız. İstediğinizi bildikten sonra satın alma kolaylaşır.

İçimizde ki baaşarı nasıl ortaya çıkar?  tıklayın!

Kontrollü dikkatin önemi nedir ? tıklayın!

Tüm Hakları Saklıdır.. Blogger tarafından desteklenmektedir.